Atbalsts uzņēmējiem un viņu darbiniekiem Covid-19 dēļ noteikto ierobežojumu laikā
Autors:
madona
|
janvāris 15, 2021
|
Lai palīdzētu tautsaimniecībā aktīvajiem iedzīvotājiem Covid-19 dēļ noteikto ierobežojumu laikā, Ministru kabinets ir pieņēmis noteikumus, paredzot atbalsta pasākumus (atbalstu dīkstāvē esošajiem un atbalstu nodarbināto algu subsīdijai) darbinieku atlīdzību, kā arī pašnodarbināto un patentmaksātāju ienākumu kompensēšanai. Atbalsta izmaksu nodrošinās Valsts ieņēmumu dienests (VID) un pieteikumus Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) var iesniegt jau no 1. decembra. Vairāk informācijas VID mājaslapā.
Dīkstāves atbalsts pieejams visu nozaru uzņēmējiem, pašnodarbinātām personām un patentmaksātājiem, kuri izjūt būtisku negatīvu Covid-19 izplatības drošības pasākumu ietekmi uz uzņēmējdarbību. Atbalsts tiks izmaksāts dīkstāvē esošiem uzņēmumu darbiniekiem, pašnodarbinātām personām un patentmaksātājiem, kuras atrodas dīkstāvē laikposmā no 2020. gada 9. novembra līdz brīdim, kamēr spēkā būs valdības noteiktie ierobežojumi saimnieciskai darbībai, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem, lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību. Atbalstam tiesīgi pieteikties darba devēji, pašnodarbinātas personas un patentmaksātāji, kuru ieņēmumi no saimnieciskās darbības par attiecīgo atbalsta mēnesi, salīdzinot ar 2020. gada augusta, septembra un oktobra mēnešu vidējiem ieņēmumiem, kuros uzņēmums faktiski darbojies, samazinājušies ne mazāk kā par 20 procentiem. Atbalsts par dīkstāvi visās nodarbinātības formās ir ne mazāks kā 500 eiro un ne vairāk kā 1000 eiro par kalendāra mēnesi pie visiem darba devējiem vai dažādās nodarbinātības formās kopā.
Atbalsts algu subsīdijai uzņēmējiem pieejams 50% apmērā no deklarētās mēneša vidējās bruto darba samaksas par periodu no 2020.gada 1.augusta līdz 31.oktobrim, bet ne vairāk kā 500 euro apmērā par kalendāra mēnesi par darbinieku. Vienlaikus ar Noteikumu projektu noteikts pienākums darba devējam izmaksāt darbiniekam starpību starp saņemtā atbalsta apmēru un darba samaksas apmēru, tādējādi nodrošinot, ka darbinieks saņems 100% atlīdzību. Atbalsts tiks izmaksāts darbiniekiem.
Lai samazinātu COVID-19 izplatību darba vietās un palīdzētu uzņēmējiem, kuru darbinieki slimo vai darba kolektīvs ir spiests doties karantīnā, valsts apmaksā darbnespējas lapas pirmās 3 dienas. No 2020.gada 30.novembra ir iespēja pieteikties slimības palīdzības pabalstam bērna pieskatīšanai, ja ar Covid–19 infekciju saistīto apstākļu dēļ bērns nedrīkst apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi vai, ja mācības vispārējās izglītības programmā notiek attālināti. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) piešķirs pabalstu par kalendārajām dienām, aprēķinot to 60 procentu apmērā no pabalsta pieprasītāja vidējās apdrošināšanas iemaksu algas par 12 kalendāro mēnešu periodu, kas beidzas divus mēnešus pirms tā mēneša, kurā sākas periods, par kuru piešķir pabalstu. Slimības palīdzības pabalstu var saņemt no 2021.gada 1.janvāra līdz 30.jūnijam, kalendāro dienu un reižu skaits netiek ierobežots un palīdzības pabalstu piešķir par periodu, par kuru ir izglītības iestādes izziņa un darba devēja apliecinājums vai aprūpes centra izziņa.
Apgrozāmo līdzekļu subsīdija komersantiem pieejama 60% apmērā no uzņēmuma bruto darba algas, par kuru nomaksāti darba algas nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, kopsummas, bet ne vairāk kā 100 000 eiro par atbalsta periodu, un ne vairāk kā 800 000 eiro saistītai personu grupai. Grozījumi stāsies spēkā pēc to saskaņošanas ar Eiropas Komisiju.
Tiek pagarināti termiņi lielākajai daļai atbalsta pasākumu – nodokļu samaksas termiņa pagarinājumam, atbalstam darba devējiem, pašvaldību tiesībām noteikt atšķirīgus nekustamā īpašuma nodokļa samaksas termiņus, publiskas personas un publiskas personas kontrolētas kapitālsabiedrības mantas nomas atbalsta instrumenta piemērošanai un publiskas personas mantas nodošanai bezatlīdzības lietošanā vai īpašumā, ziedojumu telefonu saglabāšanai un citiem atbalsta pasākumiem.
Ja COVID-19 krīzes dēļ esat palicis bez darba, aicinām sazināties ar:
Madonas novada pašvaldības Sociālo dienestu, kas neizvērtējot ģimenes (personas) ienākumus, var piešķirt ģimenei (personai) pabalstu krīzes situācijā. Pabalstu piešķir laikā, kamēr visā valstī ir izsludināta ārkārtas situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, un vienu kalendāra mēnesi pēc ārkārtas situācijas beigām. Dienests piešķir ģimenei (personai) pabalstu krīzes situācijā, ja saistībā ar ārkārtas situāciju tai ir iestājušies apstākļi, kurā tai vairs nav iespējams izmantot ierastos problēmu risināšanas veidus, un ģimene (persona) pati saviem spēkiem nespēj pārvarēt ārkārtas situācijas radītās sekas. Krīze ārkārtas situācijas kontekstā nenozīmē tikai saslimšanu ar Covid-19, nonākšanu karantīnā vai pašizolāciju. Krīzes galvenās pazīmes:
-
mājsaimniecības ienākumu būtiska samazināšanās vai pilnīga zaudēšana salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu pirms šīs konkrētās ārkārtas situācijas iestāšanās,
-
nespēja šajā situācijā veikt visus obligātos maksājumus un apmierināt savas un savu ģimenes locekļu pamatvajadzības.
Mājsaimniecības pārstāvis sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu (atsūta elektroniski, ievieto pasta kastītē), kurā persona apliecina, ka:
-
ģimene atrodas krīzes situācijā, t.i., mājsaimniecības pilngadīgie ģimenes locekļi zaudējuši darbu,
-
nesaņem bezdarbnieka pabalstu,
-
nesaņem atbalstu par dīkstāvi.
Dienests informē, ka esam ierobežojuši klientu apkalpošanu klātienē, tāpēc lūdzu, Madonas pilsētas iedzīvotāji sazināties ar sociālo dienestu pa tālruni 64807292, pagastu administratīvā teritorijā dzīvojošiem sazināties ar savas administratīvās teritorijas apkalpojošo sociālo darbinieku. Pilna kontaktinformācija pieejama šeit.
Nodarbinātības valsts aģentūru (NVA) un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru (VSAA)
!!! Aktuālāko informāciju meklē: